Barbecue, botten, Brunch, De vier seizoenen, Herfst, Hippe recepten
Comments 3

Welkom herfst !

Tja….we zullen er maar best aan wennen dat het ’s morgens nog donker is als wij opstaan. Of dat wij ons ’s avonds moeten reppen om onze kippen, ganzen en ezels te voorzien van de nodige garnituur. Maar niet getreurd. De herfst biedt  op culinair vlak ontzettend veel mogelijkheden en dit zorgt ervoor dat ik een echte fan ben van dit seizoen.. Zalig vind ik het om de typische seizoensproducten aan de slag te gaan of om wekelijks één op andere wildbereiding op tafel te toveren.

herfst

Een ingrediënt dat mijn voorkeur geniet? Moeilijk te kiezen. Geef er mij dan 2 : een stevig stuk wild en een pak verse veenbessen en ik ben helemaal tevreden. In de herfst komen mijn kookactiviteiten helemaal op kruissnelheid. Wekelijks wordt er wel een nieuwe soep uitgeprobeerd. Om dan nog maar te zwijgen van de creaties en probeersels met wild en de vele baksels die de oven ingaan.

Na vier jaar bloggen beschik ik over een mooie collectie herfstrecepten. Ik selecteerde daarom voor jullie mijn favoriete najaarsrecepten.  Ga den boer op, koop de mooiste seizoenssnopejes en ga eens lekker de wilde herfsttour op. Veel kookplezier!

Om te starten

Hartverwarmende pompoensoep

Salade Landaise met gebakken briochebrood en een zoet vijgensausje

Herfstbruschetta met vijg, ham en Vincotto

Super voor erbij

Overheerlijke veenbessensaus

Gemarineerde camembert

Schatjes van patatjes

Voor elk wat wilds

Verrukkelijke stoofpot van hinde met knolselderpuree

Everzwijngebraad op lage temperatuur

Heerlijk zoet

Lekker ouderwetse wafels

Petit Beurre Taart met mascarpone en karamelsaus

 Speculoostaart met peer en amandelen 

3 Comments

Geef een reactie

