Hippe recepten
Geef een reactie

Hartige madeleines met Parmaham

336015

Af en toe belanden er receptjes in mijn mailbox waarvan ik denk : “mmmh dit moet lekker zijn om eens uit te proberen’. Met de restyling van de blog en andere drukke activiteiten heb ik onderstaand recept nog niet geprobeerd maar ik blijf ervan overtuigd dat het bijzonder lekker moet zijn. Waag alvast jullie kans en laat het mij weten wat jullie ervan vonden….

Wat heb je nodig? 2 eieren, 1 tl maanzaad, 140g bloem, 6g bakpoeder, 60 gesmolten afgekoelde boter, 30 ml melk, 3 snuifjes zout en peper naar smaak. Bij het serveren : kerstomaatjes, basilicum en 12 sneetjes Parmaham

Hoe ga je te werk? Klop de eieren en voeg de bloem en het bakpoeder toe. Kruid met peper en zout. Voeg vervolgens voorzichtig de gesmolten boter toe samen met de melk en het maanzaad.

Vet de bakvorm in en bestrooi deze met bloem. Vul de vormpjes met het beslag (let wel niet tot helemaal bovenaan want de gebakjes moeten nog wat rijzen).

Verwarm de oven op 190 graden en bak de madeliefjes een 12-tal minuten tot de randjes mooi bruin worden. Haal ze uit de oven en laat ze afkoelen op een rooster.

Serveren? Op een spiesje met een kerstomaatje, basilicum en een sneetje Parmaham.

Geef een reactie

