Hartig, Het menu, Lente
Geef een reactie

Mijn favoriete asperges

In deze periode van ‘ jaar zou ik haast elke dag asperges eten. Rauw, gestoomd, met of zonder saus, in soep of crème-uitvoering…ik ben gewoon asperges-verslaafd. Een favoriet recept uitkiezen is haast onbegonnen werk. Eerder verschenen deze toppertjes  asperges ‘sunny side up’  , asperges met wilde kruiden en bloemen  en dit zalig triootje ‘Zot van A‘ al op de blog.

Vandaag stel ik graag mijn absolute favoriet voor….

Asperges met parmaham

Wat heb je nodig? Een bussel mooie asperges (liefst rechtstreeks van bij de boer), peterselie, 200g goei boter, 4 eitjes, peper, zout, een paar sneetjes Parmaham.

Hoe ga je te werk? Stoom of kook de asperges en de eitjes (liefst zachtgekookt maar mag ook harder gekookt zijn) en snij de peterselie heel fijn. Smelt de boter in een kommetje op het vuur en schep er de witte stukjes uit. Neem een leuk retrobord, start met de asperges vervolgens de de Parmaham en de eitjes. Eindig met frisse peterselie en een rijkelijk schep ‘geklaarde’ boter.

Serveren? Het best tussen warm en lauw, met wat brood of nieuwe aardappeltjes.

Geef een reactie

