Geen categorie, Hippe recepten, Italiaans, Lekker leesvoer, Pasta
Comments 18

Win een gesigneerd exemplaar van Janneke’s pasta, risotto & gnocchi boek

Het is al lang geen geheim meer dat ik een grote fan ben van Janneke Philippi. Deze sympathieke dame is foodstyliste en kookboekenauteur. Daarnaast schrijft ze ook voor tijdschriften en kijk ik elke maand met veel goesting uit naar haar receptenrubriek in het kookmagazine Delicious. Samen met haar man Serge leverde ze al een paar pareltjes van kookboeken af. Zo pak ik altijd naar haar boek over appeltaart als ik een leuk dessertje met appels zoek. Mijn absolute favoriet blijft haar boek ‘Mijn favoriete desserts’. Keer op keer geniet ik van de schitterende foto’s en de leuke onderverdeling (van chocolade, fruit, groente, ijs,…). Dit boek krijgt bovendien ook 10 op 10 voor de precisie van haar recepten. Ze kloppen van A tot Z en nemen nooit meer dan 30 minuten in beslag. Wat wil een mens nog meer?

pasta

Recent bracht ze het tweede boek in de reeks ‘bij Janneke thuis ‘uit. “Pasta, risotto & gnocchi” bundelt 60 verrassende creaties uit de Italiaanse keuken. Van een snelle pasta, risotto of gnocchi voor een doordeweekse maaltijd tot verse pasta en gnocchi in allerlei smaken en vormen voor een etentje met vrienden. Van de vertrouwde spaghetti, penne en lasagne tot cannelloni, pasta risottata en grote gevulde pastaschelpen. Gnocchi, gnudi, fregola sarda en gnocchi alla romana niet te vergeten!

En er is nog beter nieuws! Je kan een gesigneerd exemplaar van dit boek winnen. Schrijf een leuke reactie op deze blogpost, vertel ons waarom jij dit boek wil winnen en deel het op Facebook. Wie weet krijg jij het boek toegestuurd. Op 11 maart maken wij de gelukkige winnaar bekend.  Veel succes! 

Blijf de blog zeker in de gaten houden want er volgen nog meer leuke wedstrijden.

18 Comments

  1. janssens anne marie says

    Hoi hups hoi

    Ik eet zo graag gnocchi maar kan het totaal niet lekker bereiden. De smaak en de textuur is gewoon niet wat het zou moeten zijn…Dus graag zou ik door Janneke’s haar pasta, risotto & gnocchi kookboek een geslaagde versie bereiden van een lekkere gnocchi. Want opgeven staat niet in mijn woordenboek😉🙂.

    Geniet van het leven en al het lekker eten,
    Anne Marie Janssens.

  2. Yannick De Smet says

    “Het leven is een combinatie van magie en pasta!” zei Fellini. Ik kan hem niet meer dan gelijk geven! De kookmagie komt van Cuberdon en Macaron en de pasta van Janneke😉

    Graag neem ik deel aan je wedstrijd om het mooie boek van Janneke te winnen. En als ik het win heb ik een mooie tegenprestatie voor jou : dan bereid ik één van de recepten en laat ik er jou met een lekker glas wijn van proeven!

    Vele groeten, Yannick

  3. Ik ben zo benieuwd naar de recepten in dit boek. Ik ken nog niet zoveel recepten met gnocchi,dus ik ben erg nieuwsgierig naar wat er in het boek staat.

  4. Marianne van der Maarel says

    Mijn dochter is klaar met haar studie en nu op reis samen met haar vriend, als ze terugkomen gaan ze samenwonen en gaat het echte leven voor ze beginnen. Ze koken beide graag, zijn dol op pasta en op gnocchi. Ik ben een groot fan van Janneke Philippi en dit boek lijkt me net zoals haar andere boeken super. Ik zou het heel graag voor mijn dochter willen winnen, dan weet ik zeker dat ik als ik straks bij hun ga eten de heerlijkste dingen krijg voorgezet. Dubbele winst dus🙂

  5. Nel Crea says

    Ben een groot kookfan en reuze benieuwd naar deze recepten. Ik heb pas een keer gnocchi bereid. Dit boek smaakt naar meer.

  6. Nel Crea says

    Ben een kook fan en heb pas een keer gnocchi gemaakt. Dit boek zou dus heel goed helpen om nog meer recepten uit te proberen.

  7. Ine van Erp says

    Risotto!!!Dat kunnen we niet genoeg eten. Zo lekker. Ben benieuwd naar nieuwe, hopelijk verrassende variaties!

  8. ik hou van pasta, en originele recepten zijn altijd welkom. Om vrouwlief te verrassen zou dit een welkome aanwinst zijn voor de kookboekenbibliotheek hier…😉

  9. Vaak maak je elke keer hetzelfde met gnocchi, pasta kan ik wel genoeg variaties maar andere recepten welkom en risotto klaar maken is ook een kooktechniek wat je heel vaak moet maken Dus hier is de variatie ook welkom. Dit mag in mijn kookboekenkasten niet ontbreken.

  10. Ik had een paar dagen geleden gereageerd op deze actie maar ik zie mijn reactie nergens terug. Dan nog maar een keertje want het lijkt me een heerlijk kookboek vol lekkere inspirerende recepten.

  11. Ik kook graag, héél graag en ik wou dat ik er meer tijd voor had. Waarom ik graag dit boek zou winnen.

    – ik ken de schrijfster niet en zou ze graag leren kennen via haar boek, vooral als ik jou er zo over zie schrijven, maakt het me benieuwd
    – het spreekt me aan dat de gerechten max. 30 minuten tijd in beslag nemen, wat past bij mijn ‘profiel’ van werkende mama (en het soms eens rap moet gaan).
    – ik ben al lang fan van de Italiaanse keuken, vooral omdat ze gebaseerd is op eenvoud en van weinig producten iets lekkers en bijzonders maken. Zo een gerechtje waarvan de mensen smullen en je dan zegt: ‘maar het houdt helemaal niets in om te maken, supersimpel’. Zalig.
    – waarschijnlijk gebruikt ze vaker olijfolie dan boter en veel groenten, en da’s gezond
    – mijn dochter is gek van pasta (maar van alles eigenlijk dus misschien is dit wel geen geldig argument :))
    – ik heb nog nooit gnocchi gemaakt
    – wel risotto maar ik heb maar twee goede recepten
    – wat een leuke en handige tip van die korstjes. Ik ben gek op tips!

    En nu kijk ik stilletjes uit naar 11 maart!

    Ann-Sophie

  12. J. van der Heijden says

    Ik ben erg benieuwd naar de recepten, omdat ik pasta, risotto en gnochhi heerlijk vind. Super dat mijn favorieten in 1 kookboek bij elkaar staan.

  13. Margo Dekkers says

    Ik heb nog niet zo lang geleden voor het eerst risotto en gnocchi gegeten en dat is me enorm goed bevallen. Pasta behoorde altijd al tot mijn favorieten. Ik ben dus enorm benieuwd naar de recepten in dit kookboek, want het smaakt mij naar meer!. En ook top dat de bereiding niet meer dan 30 minuten kost.

Geef een reactie

