Authentieke producten, Betere adresjes, Brouwers, Hoeveproducenten, Oost Vlaanderen
Geef een reactie

De Kolibrie : koffie & terroir

Eindelijk! Ninove heeft naast een fantastische beenhouwerij, een geweldig café nu ook een leuk koffiehuis bij. Het was mijn al even geweldige vriendin Nikki die deze verborgen parel ontdekte en mij aanmoedigde om er ook ‘mijne draai’ te maken. Een paar dagen later trok ik mijn dochter Fie richting stad en werd ik op slag verliefd op De Kolibrie.

IMG_7928

Wij namen plaats in de gezellige zetel in het midden van de zaak. Ik ging voor een latte, mijn dochter voor een chocomelk met marshmallows. Wij haalden wat lectuur uit de “wisselboekenkast” en genoten  van de gezelligheid. Het interieur is een verrassend samenraapsel van stijlen : van vintage tot design maar alles past er mooi bij elkaar. De mini-tentoonstelling van de artiest van de maand en het leuke winkeltje maken de beleving helemaal af.

De kaart is gevarieerd en streekgebonden. Koffie en thee worden volgens de regels van de kunst gezet. Voor soep, brood, gebak, bier,….zoekt Veerle het bij de beste (biologische) leveranciers uit de streek. Dit resulteert in een originele kaart met streekbiertjes als Witkap en Quintins gecombineerd met  wat vergeten streekproducten als vlaai, halve maantjes en mastellen. Wij zijn alvast fan en hopen nog lang van het gezang van dit leuke vogeltje te genieten!

Adres : De Kolibrie, Dreefstraat, 9400 Ninove

 

 

 

Geef een reactie

