Lekker leesvoer
Geef een reactie

Voor u gelezen : Nieuwe kijk op eten van Anna Jones

Een foodblogger moet met zijn tijd mee. Ik waag mij daarom af en toe aan een vegetarisch kookboek. En eerlijk gezegd ….mijn blik wordt ruimer en vegetarisch koken blijkt deze carnivoor nog leuk te vinden ook. Recent kreeg ik het eerste kookboek van Anna Jones toegestuurd. Anna Jones was in een vorig leven één van de foodstylisten van Jamie Oliver en waagt nu haar kans als chef, auteur en foodstyliste.

Anna_Jones_2976711b

Anna’s eerste kookboek geeft je zonder overdrijven een heel moderne kijk op vegetarisch eten. Alle recepten zijn gemakkelijk te maken, gezond en voedzaam. Ze slaagt erin om alle vegetarische ingrediënten als granen, zaden en seizoengroente op een heel originele manier aan bod te laten komen.

De fotografie is eigentijds,  naturel én bijzonder kleurrijk. Kortom een mooi voorbeeld van de nieuwe foodfotografie. Door de compositie van de beelden krijg je spontaan goesting om het één en het ander uit te proberen. Eén nadeel of beter gezegd een uitdaging aan dit boek is de variatie aan ingrediënten die Anna in haar recepten gebruikt. Ik moest al even de herkomst opzoeken van exotische en minder exotische ingrediënten als santen, edamamebonen, lucumapoeder, zijden tahoe en parelgort.

Samengevat “Een nieuwe manier van koken” een leuk boek om in huis te hebben. Als ik wat meer tijd heb (en dat hoop ik in de komende maanden te hebben) wil ik een paar van de verrassende recepten uitproberen. Eéntje staat op nummer 1 : een regenboog van paletas of deze geweldige tortilla….

anna

 

Auteur : Anna Jones, 352 pagina’s, Fontaine Uitgevers, ISBN 9789059565371, 29,90 euro, Hardcover.

 

 

Geef een reactie

