Antwerpen, diy1, Lekker leesvoer, quotes
Comment 1

Mijn eerste workshop hand-lettering

Hand.. wat? Misschien ken je het wel van oude boeken of kwam je het al tegen op Pinterest. Handlettering is een techniek waarbij je met de hand sierlijk letters tekent en ze mooi verwerkt in een quote. Tegenwoordig is deze techniek helemaal in en zie je het zelfs op menukaarten of stoepborden. Met bewondering volg ik deze trend al een tijdje en ondernam ik -na het bekijken van wat Youtube- filmpjes – al verwoede pogingen om een eerste quote te schrijven. Vaak raakte ik niet verder dan wat schetsen en probeersels daarom schreef  ik mij daarom onlangs in voor een ‘echte’ workshop.

IMG_4638

Karen Van Winkel, fotografe en dame achter het merk Clodette, vond in handlettering een nieuwe passie. Tijdens een regenachtige staycation kocht ze een paar ‘handettering’ boeken en koos ze Youtube uit als raadgever. 2 jaar later ontwerpt ze met deze techniek leuke logo’s, hippe winkelcommunicatie en megacoole menukaarten. Op regelmatige basis geeft ze nu ook workshops om de basistechnieken van handettering door te geven. Ik nam onlangs aan ééntje en nam letterlijk  ‘potlood en pen’ in de hand. Het was een mooie introductie in de wereld van sierlijke alfabetten en frivole letterkransen. Zoals altijd is alle begin moeilijk en zal ik nog menig schriftje moeten vol krabbelen om handettering helemaal onder de knie te krijgen. Met de enthousiaste begeleiding van Karen moet het zeker goed komen….

Zin gekregen om er zelf eentje te volgen? Kijk dan snel op deze pagina en schrijf (letterlijk en figuurlijk) in. Veel succes en hou mij zeker op de hoogte van jullie creaties.

Geniet tot slot nog even van één van Karens’ creaties…Je zou voor minder willen trouwen.

menu3

menu2

Bedankt Karen voor de leuke workshop én schitterende ontwerpen! Je bent een krak in jouw vak!

1 reactie

Geef een reactie

