Betere adresjes, In Brussel
Comment 1

Bistro Margaux

Vraag naar mijn favoriete restaurants en Bistro Margaux staat zeker in de top 3. Thomas Locus en zijn team hebben mij al meermaals van mijn sokken geblazen. Misschien was ik elke keer zo overweldigd dat ik er nooit toe kwam om er een blogpost over te schrijven. Hoog tijd om daar verandering in te brengen! Zet je schrap voor een verslag van één van mijn culinaire hoogtepunten van de laatste weken.

IMG_9103

Top kader, top chef

Thomas volgde een atypisch parcours. Na zijn middelbare studies kon hij niet aarden in het hoger onderwijs. Creativiteit en ambacht waren wat hij zocht en vond. Eerst als keukenhulp later als sous-chef bij ondermeer Bruneau en Oud Sluis. In 2010 kocht hij een vervallen hoeve en bouwde het om tot een leuke hedendaagse bistro. Hij begon bewust laagdrempelig en groeide snel uit tot een gastronomisch restaurant waar hij graag klassiekers uit de Belgische en Franse keuken in een hip kleedje stopt. Naast fan van zijn keuken voel ik mij er altijd een zeer welgekomen gast. Joviaal, enthousiast, vakbekwaam en meer van deze complimentjes gooi ik verder graag naar het team in de zaal.

Op een mooi middag in mei

Wij kozen om à la carte te eten en kozen na een uitgebreide degustatie van hapjes en een glaasje bubbels voor deze toppers :

Makreel / wortel / miso / pickles : mooi kleuren, een lust voor het oog en een verrassende smaakcombinatie.

Langoustine / buratta / courgette / boekweit : geweldige creatie met 2 van mijn favoriete ingrediënten.

Hetzelfde hoog niveau bleef ook in de hoofdgerechten overeind. Lam / Pertuis Asperges / Basilicum / humus

Kabeljauw / Jonge Spinazie / Orrechetti / Chimichurri

Save the best for last….leek na het proeven van het dessert geen understatement. De creatie van “echte” aardbeien, verrukkelijke cheesecake met appel (waar ik dolgraag het receptje van wil) , chocolade en limoen was een absolute topper. Eerst genoten van de schoonheid van het bord nadien van de veelvoud van smaken.

Conclusie

De conclusie is duidelijk! Boek maar snel een tafeltje en ga genieten van een van de parels van het Pajottenland. Kies voor een menu of ga voor de à la carte formule en proef van één van hun topgerechten : de tarbot op de graat ! Is het Pajottenland wat te ver, kan je altijd een leuke kamer boeken in hun B&B Louis1923. Veel plezier én smakelijk!

PS : mijn excuses voor de matige foto’s. Ik was te hard aan het genieten🙂

 

1 reactie

Geef een reactie

