Authentieke producten, De vier seizoenen, Do & Make it yourself, Hippe recepten, Lekker leesvoer, recepten, Uit Vlaanderen, Zoet, Zomer
Comments 2

Voor u gelezen : De Confituurbijbel van Madam Confituur

Voor zij die het nog niet wisten, ik ben een grote fan van Madam Confituur! Haar blog brengt mij al jaren veel inspiratie en zeemzoet genot. 2 jaar geleden trok ik mijn stoute schoenen aan en contacteerde ik Katrien met de vraag of ze ooit al confituur gemaakt had in een Miele-stoomoven. Eerst dacht ze dat ik een grapje maakte maar uiteindelijk stemde ze in om samen eens wat potjes te maken.Het werd -hoe kan het ook anders-  een zeemzoete bijeenkomst.

Page 114 Girl?

Ik zie ons daar nog staan. Tussen de stoomschalen fruit en groente schoonmaken en gezellig – zoals echte foodmadammmen doen- bijkletsen. Er werd ook flink geëxperimenteerd en één van onze creaties staat nu te pronken in haar nieuwe boek : De Confituurbijbel.  Blink blink! Op pagina 114 om precies te zijn vind je onze creatie :  abrikozenconfituur met lavendel. Meer zomers kan een confituur haast niet zijn. Ik vind het verrukkelijk op een stukje stokbrood of verwerkt in een confituurtaart…..

abrikozenlavendel-800x600-750x563

En de rest van het boek? 

Dat is weer eens geweldig!  In het eerste deel ‘Goed begonnen is half gewonnen’ krijg je alle basisprincipes van confituur maken  goed op een rij.  Van fruitkeuze tot een handig overzicht van technieken – van klassiek tot stoomoven🙂 -worden haarfijn uitgelegd. Nadien kan je je helemaal laten gaan is de leuke thema’s en recepten. In ‘Uit den Hof’  en ‘De Boom in brengt Madam Confituur een ode aan de klassiekers. Nadien is het de beurt van creatieve combinaties met bloemen en exotisch fruit. Moet je suiker mijden dan krijg je in het boek ook een pasklaar antwoord en leuke recepten.

confituur

Bedankt Katrien!

Voor (alweer) een fantastisch boek met massa’s inspiratie !  Wij moeten nu echt eens afspreken voor  één of ander uitje.

 

2 Comments

  1. Ben ook een grote fan van Madam Confituur. Alle confituren die ik maak, komen van haar blogrecepten en er zijn er soms hele speciale bij.

Geef een reactie

