Authentieke producten, Do & Make it yourself, Uit Vlaanderen, voorpagina
Comment 1

Voor u getest : Foodbag

Een foodblog hebben is handig om af en toe je mening te herzien. Neem nu mijn idee over maaltijdboxen. “Niets voor mij. Ik ging mij toch niet laten opdringen wat ik  dagdagelijks moet klaarmaken” waren maar een paar van mijn vooroordelen. Maar dan kwam er het  aanbod van Foodbag met de vraag of ik hun plat du jour en andere gerechten wou uitproberen. Here are the results of the Belgian jury…

Vers en op tijd geleverd

Vol spanning- haast als een klein kind- keek ik uit naar de levering. De box kwam mooi op tijd en werd meteen aan een grondige inspectie onderworpen. Verse groenten, mooie stukjes Belgisch vlees en andere lokale ingrediënten. Bij het lezen van de receptenfiches en het zien van de leuke foto’s kon ik haast niet wachten om in de keuken aan de slag te gaan.

Iedereen proefkonijn

De geleverde box was er eentje op maat : voor gezinnen met kinderen en met weinig tijd. De eerste dag kozen wij voor ons gemak : de kant- en klare plat du jour tevens een nieuwe mogelijkheid van Foodbag. De reacties waren lovend en het aantal ‘opschepporties’ navenant. Nadien probeerden wij ook de andere gerechtjes uit. De vegetarische quiche met prei, noten en geitenkaas van De Volle Maan geserveerd met een frisse komkommersalade werd over de ganse lijn goedgekeurd.

3

De gevulde tomaatjes met kippengehakt werden dan weer verkozen tot het meest kindvriendelijke gerecht. De leuke presentatie en de combinatie met een smeuiïge puree maken het helemaal top.

1

En dan nog een leuk verhaal. Zelfs een doorwinterde foodie heeft af en toe een keukenaccident. Toen ik de bloemkool te ver liet garen zag ik plots mijn kans voor een eigen interpretatie. De geroosterde bloemkool werd een puree met veel verse kruiden. Een combinatie dat geweldig smaakte met de koteletjes.

2

Beter dan die Hollanders

Mijn oordeel? Foodbag is zeker het proberen waard. Leuke eigentijdse recepten, verse Belgische producten en de makkelijke plats du jour overtuigen zelfs deze foodie om af en toe een pakketje te bestellen. En zoals in ‘t voetbal zijn wij ook hier beter dan die agressieve Hollanders.

En als het aan de kat lag….

Bij het vastleggen van mijn ervaringen kreeg ik de assistentie uit onverwachte hoek. Een leuk beeld en het eten werd net op tijd gered.

IMG_0062

IMG_0103

Bedankt Stephane en het Foodbag-team voor het aanbod.

1 reactie

Geef een reactie

