Authentieke producten, Uit Frankrijk
Geef een reactie

Ik ga naar zee en ik neem de potjes van La Fermière mee…

Delhaize en La Fermière sloegen een tijdje geleden de handen in elkaar en organiseerden samen een leuke en creatieve blogwedstrijd. La Fermière is een trouwe en exclusieve partner van Delhaize die je wellicht kent van haar lekkere yoghurt en bekende, herkenbare terra cotta of glazen yoghurtpotjes. De Franse producent maakt yoghurt van hoge kwaliteit zonder bewaarmiddelen volgens een traditionele methode.

Vorige zondag trok ik naar zee en nam ik een uitgebreide collectie van La Fermière mee. Ik genoot van de heerlijke variant  met vanillestokjes uit Madagascar, ook deze met kokos was verrukkelijk om dan nog maar te zwijgen van de rijstpap met zeste van citroen. Ik genoot verder en realiseerde dat ik tegen vrijdag de deadline voor de leuke bloggerswedstrijd van Delhaize moest halen. Ik trok naar het strand en vond daar mijn ode aan ‘Sun, Sea & La Fermière’

Tip 1 : De La Fermière- potjes zijn de ideale compagnon op het strand!  Wat dacht je van ze te gebruiken om desserts in te presenteren of van een yoghurtpotje als aperoschaaltje?Ook als een stevig cocktailglas bieden ze beslist mogelijkheden! De glazen variant  kan je tijdens een knutselactiviteit gebruiken. Neem zand, gekleurd krijt en maak er een leuk gevuld potje van.

IMG_1014

 

Tip 2: Pimp er je strandbloemen mee op! Zeg zon, zee, strand en ik denk spontaan aan dé herinnering uit mijn kindertijd : strandbloemen. Stop wat zand in het potje en decoreer ze met de mooiste strandbloemen. Nadien (zie tip 4) neem je ze gewoon mee naar huis. Het maken van strandbloemen is een superleuke activiteit van samen met jouw (klein)kinderen te doen. Houten stokjes, crêpepapier, plakpapier en wat creativiteit,…. meer is er niet nodig voor de mooiste creaties. Deze praktische handleiding helpt je al goed op weg.

IMG_1017

Tip 3 : Maak met de yoghurt van La Fermière een lekkere ‘strand’traktatie. Wat vinden jullie van deze Easy frozen yoghurt bars ? 

Iedereen is dol op de frisse smaak van frozen yoghurt. Ik stel jullie graag een poepsimpele variant voor. Combineer eén van de heerlijke yoghurt van La Fermière met fruit en noten en stop ze een paar uurtjes de vriezer in….

IMG_1007

Wat heb je nodig? 2 potjes vanilleyoghurt, 3 el honing, vers fruit en noten voor de afwerking. Een platte diepvriesbestendige schaal en een vel bakpapier

Hoe ga je te werk? Meng de yoghurt met de honing. Leg het vel bakpapier op de platte schaal en verdeel er de yoghurt over. Snij het fruit in fijne schijfjes en decoreer met nootjes. Stop het vervolgens een paar uurtjes in de diepvries. Breek het in verschillende stukken en serveer meteen.

Extra tips? De verschillende smaken van La Fermière lenen zich perfect voor de wildste smaakcombinaties. Werk met seizoensfruit als kersen, frambozen,…en combineer met noten en chocolade

Tip 4 : Verleg jouw strandgevoel. Neem de strandbloemen en potjes van La Ferrière mee en geniet ook in je woonkamer van een leuk strandgevoel…

IMG_1008

Geef een reactie

