Aan zee, Betere adresjes, Lekker leesvoer
Comments 2

Voor u gelezen : Mosselen van Piet De Vriendt

Waarschijnlijk doet de naam Piet De Vriendt bij jou geen belletje rinkelen. Als ik zijn restaurant ‘De Oesterput’ vermeld, weet je beslist over wie ik het heb. Wel, die Piet heeft een geweldig boek geschreven waarin hij  alle geheimen van ’n goeie pot mosselen verklapt.

mossel

Zonder overdrijven  vind ik ‘ Mosselen’ een boek dat iedere mosselliefhebber in huis zou moeten hebben.  In het boek vind je uiteraard de klassiekers  met witte wijn en look – maar je krijgt ook heel wat verrassende combinaties voorgeschoteld. Wat dacht je van mosselen met rode curry, mosselspiesjes  of een gazpacho met mosselen en kruiden? Ook de topper van hun restaurant  ‘Mosselen Piet’ en zijn creatie voor   Tomorrowland’ komen in het boek uitgebreid aan bod. Naast 50 geweldige recepten krijg je verder handige tips & trics voor het (beter) bereiden van mosselen. Je huisbereide portie mosselen kan er alleen maar beter van worden.

2015-07-26_2-ann-sophie-deldycke

‘Mosselen’ is tot slot ook een leuk leesboek. Zalig vond ik het om hun ondernemersverhaal te lezen. Zo kom je te weten dat De Oesterput oorspronkelijk enkel een kwekerij van kreeften en oesters was en ze bij toeval  -en op vraag van een Duits koppel-  restaurant werden. Meermaals kreeg ik het water in de mond bij het lezen van zoveel gepassioneerd ondernemerschap. Hierbij een voorsmaakje van de schitterende recepten en dito fotografie van Ann-Sophie Deldycke.

mosselboek-16-ann-sophie-deldycke mosselboek-50-ann-sophie-deldycke mosselboek-43-ann-sophie-deldycke

‘Mosselen’ / Auteur Piet De Vriendt / Uitgeverij  Carrera Culinair.  Het boek telt 192 pagina’s en is te koop in de boekhandel voor 24,99 euro.
ISBN978 90 488 3486 0

2 Comments

  1. Ik ga nog eens mosselen op het menu zetten…maar om de een of andere reden eet ik dat niet graag bij te warm weer😉
    Gelukkig heb ik er al heel wat in juni en juli gegeten.

Geef een reactie

