bloggen, culinair verhaal, Lekker leesvoer
Geef een reactie

Voor u gelezen : Het Goeie Leven

Als er mij dit jaar één TV-programma is bijgebleven dan moet dit ‘Het Goeie Leven’ zijn. Elke dinsdagavond zaten mijn jongste dochter en ik aan de buis gekluisterd. Wat hebben wij genoten van al de spannende moestuinverhalen en orginele kookavonturen. Terwijl mijn dochter meer oog had voor alles wat er in de tuin groeide, had ik mijn pijlen gericht op de schitterende kookopdrachten. Wat had ik graag met bij Wim en aan het tafeltje gezeten en geproefd van de heerlijke bereidingen uit den hof.

wim

Gelukkig kan ik met het boek nog lang nagenieten. De eerste lezing is net achter de rug en de te proberen recepten zijn aangevinkt. Mijn mening? Het boek geeft perfect de sfeer van het TV-programma weer. Meer nog,  het graaft dieper en biedt een mooi antwoord op wat het goeie leven is. Het beeld dat Wim – met hulp van de immer fantastische Agnes Goyvaert- schetst is er ééntje waarin ik mij perfect kan vinden. Zijn beeld is wat nostalgisch maar heel authentiek en doet mij meer dan ooit stil staan bij de pure smaken van vroeger. Net als in het programma brengt hij in het boek  het echte pure vuur als kooktechniek onder de aandacht. Alweer iets wat ik alleen maar kan toejuichen. Bedankt Wim, Agnes en fotograaf Thomas voor het fantastische boek. En om met het met de woorden van Wim te zeggen ‘Goesting is het begin van alles’….

 Technische gegevens

 ISBN : 9789022333082

Publicatiedatum :  05/10/2016

Pagina’s : 240

Uitgever : Manteau

Ondertitel : goesting is het begin van alles

Editie :  1e editie

 

Geef een reactie

