culinair verhaal
Geef een reactie

Onze eindejaarsvraagjes aan Sid Frisjes

Beste Yves aka Sid Frisjes,

Wat een Ierse rib eye, veel horse’s necks & Johnny Logan gemeen hebben, weten gelukkig wij alleen🙂. Bedankt  om dit jaar tijdens onze #presstrip (remember Chantal) zo’n geweldige compagnon te zijn! Na al die jaren volg ik jouw avonturen (al dan niet met of wielen) nog altijd even graag. Doe zo gewoon lekker verder, jij maat van de Kempen!

Go, go, go Yves…

Ps Volg Yves’ blog : Coolinary  of zijn grappige Instagram-account. Always fun !

IMG_9692

Wat bestel je op café? Een stevig biertje of liever een glas wijn? Een biertje, zonder twijfel. Tenzij er deftige cocktails op de kaart staan. Dan durf ik me daar wel eens door laten verleiden.

Eten is beleving ! Zo smaakt het beter op een gezellig terrasje dan in een donkere vuile kelder. Waar beleefde jij het voorbije jaar jouw top belevings / eetmoment? Wel, als goede Belg eet ik ten gepaste tijden wel eens een frietje van de frituur. Als het weer het toelaat, dan eten we dat met plezier op aan het picknickbankje in het Turnhoutse Stadspark met zicht op de dierenweide. Grappig is wel dat die beesten plots allemaal denken dat ze frietjes krijgen.

“Simple food”, Sergio Herman maakte er recent een mooi boek over. Welke simpele kost doet je wegdromen naar jouw jeugdjaren? Aardappelpuree (of stoemp) met een sappige boerenworst mag je voor mij altijd op tafel zetten. Top!

“Op een onbewoond eiland” Kinderen voor Kinderen zongen er ooit een geweldig meezinger van. Wat als je drie smaakmakers zou mogen meenemen? Welk stop je dan in jouw valies? Doe de basics maar: peper en zout. Zo natuur mogelijk is nog altijd de way to go, althans da’s mijn mening. Al durf ik ook te gokken dat ze het olijke duo peper en zout ter plaatse ook wel hebben.

Wim Lybaert en zijn vrienden van ‘ Het Goeie Leven’ deden mij meermaals watertanden. Meer nog , mijn dochter en ik hebben zelfs wilde plannen om zelf met een moestuin te beginnen. Welke groenten / kruiden / kleinfruit zou jij mij aanraden? Winterpostelein, citroentijm en frambozen.

Let’s meat baby! Wat noem jij het beste stukje vlees en hoe maak je het het liefste klaar? Een cool veggie-gerechtje mag (à la limite) ook. Links? Ik ben niet ’s lands grootste vleeseter. Pas op, een stukje onglet, of een mooi vet dooraderd, gerijpt stuk vlees gaat er met plezier in, maar dat hoeft zeker niet dagelijks. Natuur gebakken, bij voorkeur op een houtskoolgril.

Ik laat je even in een glazen bol kijken….welke (food)trend wordt volgens jou de komende jaren belangrijk? Foodtrends zijn overrated!

Stel dat jouw laatste uren zijn aangebroken (wat wij absoluut niet hopen) en je nog 2 opties hebt? Kies je dan voor stomende seks met jouw geliefde of laat je de beste maaltijd die je ooit proefde nog eens aanrukken? Details zijn altijd welkom maar hoeven niet. Het een hoeft het andere niet noodzakelijk uit te sluiten, maar gezien de gezondheidstoestand in die maaltijd misschien de wijzere keuze?

 

Geef een reactie

